Recept: Česnekové máslo

Udělejte si chutné česnekové máslo a dresing, který se vám bude hodit nejen ke grilování.

Hovězí na česneku

Nevíte, co s česnekem? Udělejte si hovězí na česneku.

Česnečka

Dejte si skvělou a rychlou česnečku. Určitě si na ní pochutnáte.

Česneková polévka

Nejnovějším receptem je česneková polévka se sýrem. Uvařte si ji i vy.

Recept na výborné masarykovo cukroví.

Česneková pomazánka

Oblíbeným receptem je česneková pomazánka. Je rychlá a hodí se na chlebíčky.

Česnek a jeho účinky na zdraví

Česnek je často označován jako přírodní antibiotikum, vzhledem k jeho antibiotickým, antibakteriálním a protizánětlivým účinkům. Tuto skutečnost již věděly starověké národy, a proto jej velmi často používaly. Česnek obsahuje vitamíny A, B, C, vápník, jód a selen. Při častém konzumování česneku, popřípadě česnekových kapslí, budete zdraví a česnek vám pomůže v mnoha případech:

U citlivých osob se mohou po konzumaci česneku objevit nežádoucí účinky, jako jsou: pálení žáhy, alergické reakce, nevolnost, průjem, potíže s trávením v důsledku špatné funkci jater, žlučníku nebo slinivky. V daném případě česnek nekonzumujte ve velkém množství, popřípadě řešte tento problém s lékařem. Pokud nesmíte posilovat svůj imunitní systém, konzultujte vhodnost častého užívání česneku s lékařem.

Účinky česneku na lidské zdraví jsou obrovské, stačí jen konzumovat česnek pár krát týdně. V chřipkovém období nebo při nemoci se doporučuje jíst nejméně 1 stroužek denně. Pokud si česnek oblíbíte a budete jej používat při každodenním vaření, vaše tělo vám jen poděkuje.

Podívejte se na přesné složení česneku.